نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





خلاصه ای ازبیانات رهبرمعظم درمورد سال نو

طی سخنانی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند که سال گذشته بافراز ونشیبهایی مواجه بودیم و دشمنان سعی می کردندکه برما فشار بیاورند اما برخلاف تصورشان به بهترین وجه پیش رفتیم اما امسال مردم باید همتشان برای اقتصاد وسیاست دو برابر کنندوبه همین خاطر امسال سال رابه عنوان حماسه اقتصادی حماسه سیاسی نامگذاری می کنیم ونیز درمورد انتخابات مطالبی را خاطرنشان کردندوسال جدید رانیزبه ملت خانواده شهدا وجانبازان تبریک عرض کردند.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:7 | |







یکی از علل نابودی پیشینیان

حضرت امام جعفرصادق علیه السلام می فرماید:حضرت علی سلام الله علیه نهی کرد از این که کسی تمام موی سر کودکش را بزند در حالیگه قسمتی از آن را باقی گذارد.ونیز منع فرمودند از این که زنان برای خودنمایی وجلب مردان موهای جلو سرشان را بیرون بگذارند.و همچنین نهی فرمودند از این که زنان دست وکف آن را به گونه ای رنگ وحنا کنند که جلب نظر نماید.بعد فرمود علت نابودی بنی اسرائیل همین امور(بی بندوباری وبی عفتی زنانشان)بود.[وسائل الشیعه ج۱۴ ص۱۳۴]

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:2 | |







شب عید

سلام شب عید مطالب زیادی داشتم ولی گفتم درد دلمو بنویسم آره تقریبایه سال گذشت دوازده ماه گذشت نفهمیدیم کی گذشت خودمو میگم جز غفلت چکارکردم جز اینکه دل خداو آقا رو شکوندم چکار کردم همه اش به فکر خوشی خودم بودم حیف نبود چه روزهایی از دست رفت دنیا اینجوری میگذره یه روز خوشحال یه روز ناراحت ولی دیگه باید قول بدیم مواظب اعمالمون باشیم چقد واسه آقا یاواسه رهبر تبلیغ کردیم مذاهب دیگه هم وغمشون فقط تبلیغ از مذهبشونه ما چی تا یه حرفی بدی در مورد رهبر می شنویم شروع می کنیم به تأیید کردن. آخه مردم کار ندارن چرا باید دنبال سوژه بگردن این دلم پره از دخترای بی حجاب که صاف صاف به همجنسشون خیانت می کنن عین خیالشون هم نیست دلم پره ازپسرایی که چشم چرونی میکنن تا بااین کاربرادران مخلص رو زیر خاک کنن آخه خون این همه شهیدبه چشم نمیاد آخه چرا این کارا از این قانون خوشت نمیاد برو جایی که از قانونشون خوشت بیاد بازم دلم پره ولی آرزو دارم که سال جدید آقا امام زمان بیاد وهمه ی این مشکلا رو حل کنه.سالی پراز خوبی وخوشی برای تک تک اونایی که عاشقانه برای ظهور زندگی می کنند آرزومندم.خواهروبرادر عزیز افتخار کن ایرانی هستی.یاحق.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 22:28 | |







داستان جالب

تمامی چیزهایی را که می خواست درسبدقرار داد.کارمند فروشگاه همه ی قیمت ها رامحاسبه کرد وگفت:<<...تومان می شود>>.دست در جیبش کردتا کیف پول خود را درآوردکه رنگ از رخش پرید.به هر جیب که دست میزد ازگیف پول خبری نبود سراسیمه ومضطرب به زمین واطراف نگاه کرد مسیری که آمده بود رامجددا برگشت همه جا را نگاه کرد زیر قفسه ها و... تمام فکروحواسش متوجه آن بود ودیگر هیچ فکر ودغدغه ای جز آن نداشت. به احتمال زیاد نظیر این حادثه برای همه ی ما نیز رخ داده است،همه ی ما<<گمشده>>ای داشته ایم که گاه برای یافتنش خواب وخوراک خود را از دست داده ایم. البته این حگایت مربوط به انسانی است که <<متوجه گم شدن چیز ارزشمند خود باشد>>و گرنه انسانی که نداند <<چیزی گم کرده>>بی خیال ودر ظاهر راحت است. یکی از گمشده های برخی از انسان ها[که مورد غفلت قرار گرفته است]<<خویشتن خویش>>است.این که <<اوکیست؟>>از کجا آمده است؟وبه کجا خواهدرفت؟و... سوالاتی که خیلی از انسان ها در پی یافتن جواب آن ها نیستند وهمین امر موجب تعجب حضرت علی علیه السلام گشته است آنجا که می فرماید:درتعجبم از کسی که در پی گمشده خویش روان است ولی خویشتن را گم کرده ودر پی یافتن آن نمی باشد!(غررالحکم ص233)

آری گاه اندکی پول گمشده ارزشش از گوهر گمشده ای به نام انسانیت انسان بیشتر است!گمشده ای که حتی ذهن انسان را درگیر نمی سازد!


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:46 | |







عیدنوروز از نظر امام علی(ع)

عید از نظر امام علی(ع) این است که هر روزی که در آن روز معیت خدا نشود وگناهی انجام نگیرد،آن روز را عید می خواند.(کل یوم لا یعصی الله تعالی فیه فهو یوم عید)و این فرمایش امیرالمومنان اشاره به این موضوع دارد که روز ترک گناه،روز پیروزی وپاکی وبازگشت به فطرت نحستین است. از سویدبن عقله نقل شده است که گفت در روز عید بر امیرالومنین وارد شدم ودیدم نزد حضرت نان گندم نخطیفه(نان شیرمال)وملبنه(حلوا شکری) است پس به آن حضرت عرض کردم:روزعیدوخطیفه؟ حضرت فرمود این عید کسی است که آمرزیده شده است. در خبر است:چیزی به رسم هدیه نوروزی خدمت امیرالمومنین تقدیم شد حضرت پرسید این چیست؟عرض کردند:یا امیرالمومنین!امروز نوروزاست فرمود:هر روز رابرای ما نوروزسازید.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:41 | |







اعمال عیدنوروز

یامقلب القلوب والابصار،یامدبر اللیل والنهار،

یامحول الحول والاحوال،حول حالنا الی احسن الحال.

امام صادق(علیه السلام)به معلی ابن خنیس دستور دادند چون نوروز فرا رسد غسل بکن وپاکیزه ترین جامه های خود را بپوش نبه بهترین بوها خود را خوشبو کن ودر آن روز،روزه بدار،پس چون از نماز ظهروعصر ونافله های آن فارغ شدی چهار رکعت نماز بگذارودر هر دو رکعت هیک سلام بکو ودر رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر بخوان ودر رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره کافرون ودر رکعت سوم بعداز حمد ده مرتبه سوره توحید ودر رکعت چهارم بعداز حمد ده مرتبه سوره فلق وناس را بخوان بعداز نماز سجده شکر به جا آور.(زادالمعاد،علامه مجلسی ص523)

 

 

بود آن روز بر ما عید مطلق*که درجنبش در آید پرچم حق.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:34 | |







بلبل طبعم غزل خوان در ثناي زينب است
مرغ روحم پرزنان اندر هواي زينب است

 

http://www.sibtayn.com/swf/gallery/images/monasebat/veladat/zeynab/pic3/pic5.jpg


ميلاد زينب کبري(س) الگوي حيا و عفت و فداکاري مبارک باد.


[+] نوشته شده توسط reyhane در 9:41 | |







ولادت حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستاربرهمگان مبارک باد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 18:57 | |







چهارشنبه سوری

باتوجه به این که در این روزها برخی به خاطر نا آگاهی ویا دشمنی که باسلام عزیز دارند،می خواهند آداب ورسومی،مانند چهارشنبه سوری را که سراسر آن خرافات ومربوط به دوران جاهلیت است،زنده کنند،لازم است به تاریخچه ی آن نگاهی بیفکنیم:درلغت نامه دهخدا آمده است:روشن کردن آتش در شب چهارشنبه،درخواست سلامتی است،وهمچنین کوزه شکستن سبب رفع بلاست وآجیل مشکل گشا درآن شب برای حل شدن مشکل است وفال گرفتن وچارقدی که گره خورده،گره آن را باز کردن،برای بازشدن گره وسختی کارهاست.

علل خرافه بودن چهارشنبه سوری:

1.احیای سنت جاهلی

2.نوعی شرک

3.کاری غیرمعقول

4.تخریب طبیعت

5.آزار دیگران

6.تجاوز به حقوق مردم7

.منشأ گناه وآلودگی

8.سلب حق حیات از دیگران.

آثار شوم آتش بازی درسال نومیلادی:نه تنها برخی از ایرانیان بلکه بعضی از غربی ها ومسیحیان نیز گرفتار این سنت جاهلی شده اند.اینک به گوشه ای ازحوادث ناگوار آتش بازی درغرب توجه فرمایید:1

.هلند:آتش بازی در رستوران هشت نفرکشته وبیش از130نفرزخمی شدند

2.شیلی:دریک نمایش آتش بازی درسال نودوتن کشته و63نفردیگر دچار سوختگی شدند.

.3پرو:دراثر منفجرشدن موادمحترقه بیش از300نفر کشته شدند.

چهارشنبه آخراسفند می شود بسیاری از خانواده هاکه باید بگوییم خانواده های نادان،آتشی و هیزمی روشن می کنند بعد آدم های گنده بایک هیکل چنین وچنان از روی آتش می پرند:ای آتش زردی من ازتو سرخی توازمن. این چقدر حماقت است می پرسیم چرا چنین می کنید؟می گویند:این یک سنتی است که میان ما مردم از قدیم پدران ما چنین می کرده اند.

قرآن می فرماید؟آیا اگر پدرانتان چیزی نمی فهمیدند(بقره170)


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:18 | |







تشکر

ازخواهرعزیزونویسنده گرامی (ریحانه) به خاطر مطالب زیبا کمال تشکروقدردانی رادارم انشاء الله که روزی درصف یاران باوفای آقا امام زمان(عج)باشند.برای سلامتیشون صلوات.اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 16:51 | |







طنز واقعی و قابل تفکر...

 

سالهای خیلی دور نیمه شبی در نجف

آیت الله جمال خوانساری در حجره اش مشغول مطالعه بود

صدای خنده ای از کوچه در نیمه شب اون رو متعجب کرد

سر از پنجره بیرون آورد و دید

دو تا زن کاملا با حجاب از کوچه رد می شوند ولی صدای خنده شان بلند است

عمامه ی خود را به زمین زد و گفت: یا صاحب الزمان کی می خوای بیای که ناموس شیعه صدای خنده اش بلند است

اگر الان ایشان بودند فک کنم برای فقط یه روز هم تمامی عمامه های طلبه ها کم باشد

 

ببین الان مهدی فاطمه چه می کشد


[+] نوشته شده توسط reyhane در 13:39 | |







 

خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بى ‏اعتنایى شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.» (شهید على اصغر پور فرح آبادى)


 


[+] نوشته شده توسط reyhane در 13:16 | |







 

خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بى ‏اعتنایى شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.» (شهید على اصغر پور فرح آبادى)

 


[+] نوشته شده توسط reyhane در 13:16 | |







این احساس لذت در نماز،

یک سری مقدمات خارج از نماز دارد،

و یک سری مقدمات در خود نماز.


آن چه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که: انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند. و معصیت، روح را مکدّر می کند و نورانیّت دل را می برد.

و در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود یعنی فکرش را از غیر خدا منصرف کند.


[برگی از دفتر آفتاب:133] به نقل از مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره) 


[+] نوشته شده توسط reyhane در 13:12 | |







هیچ کس نمی تواند با ریا و دروغ ، امام زمانی(عج) شود.


[+] نوشته شده توسط reyhane در 13:9 | |







امام صادق (ع) فرمود:

خانه ای که درآن غناوموسیقی باشد،ازمرگ ومصیبت دردناک ایمن نیست ودعا در آن خانه به اجابت نمی رسدوفرشتگان وارد آن نمی شوند.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 10:0 | |







حضرت علی(ع) می فرماید

کسی که به دنبال شهوترانی وگناه وفسادمی رود،در واقع به سوی آفات وآسیب های جسمی وروحی می شتابد.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 9:56 | |







فضای مجازی

((مهدی اخوان بهابادی))دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت وگوبامهر،ایران راجزء 5 قدرت برتر دنیا در فضای سایبری براساس اعلال نظر غیررسمی منابع خارجی برشمرد واز برنامه های این شورا برای تقویت وارتقای فضای دفاغ سایبری کشور خبر داد.بهابادی همچنین با اشاره به موفقیت ایران در زمینه ی کشف وشناسایی حملات سایبری افزود:<<در مورد یک موضوع ویک حمله ی ویروسی خاص،نزدیک به 30 کشور از ایران درخواست کردند که برای خنثی سازی این حملات به آن ها کمک کند.>>

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:38 | |







زنان واعتیاد

((نسرین اکبری))،استاد دانشگاه ومتخصص امور رفتای،در گفت وگو با پانا درباره ی وضعیت اعتیاد در ایران گفت:<<متأسفانه طی سال های اخیرشاهدافزایش آمار اعتیاد در کشور وبه ویژه درمیان جوانان بوده ایم ودردناک تر،این است قکه بگوییم در10سال گذشته شمار زنان آلوده به اعتیاد به طور میانگین 4 برابرافزایش یافته است>>اکبری افزود:<<دلایل افزایش جامعه زنان معتاد را می توان در تبلیغاتی جست وجوکرد که به نام لاغزی ویاچاقی،حاوی مواد مخدر و روان گردان هستندوزنان را آلوده می کنند.>>

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:37 | |







روش درمان سوختگی صورت

کتاب<سوختگی های صورت وروش های درمانی عوارض آن>راعبدالعظیم قلمبردر116 صفحه نوشته وباقیمت 4 هزارو500 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.تعاریفی از سوختگی های صورت،نحوی برخورد درمرحله حاد سوختگی های صورت،رابطه بیمار وجراح،ملاحظات زیبایی شناسی،واحدهای زیبایی شناسی ناحیه ای،تکنیک های به کار رفته درترمیم مناطق اختصاصی،سوختگی درمناطق گونه ها و لب فوقانی،گردن،شانه،بینی،گوش،پلک،ابروها،پیشانی ودهان وهمچنین روش های ترمیم این سوختگی ها از جمله مباحثی است که دراین کتاب می خوانید.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:33 | |







کتابی برای شبهه های اینترنتی

<<کتابی برای نسل امروز،پاسخ به شبهات اینترنتی>>کتابی است که در سه مجلدسعی می کندپاسخی درخور به شبهه هایی بدهدکه درفضای مجازی نسبت به آموزه ها واعتقادات دینی مطرح می شود.این مجموعه کتاب در فصل هایی با عناوین<<پاسخ به شبهات قرآنی>>،<<پاسخ به شبهات زنان>>،<<پاسخ به شبهات اعتقادی>>و<<پاسخ به شبهات اهل سنت>>،آموزه های دینی را دراختیار علاقه مندان قرارمی دهد.مؤلف کتاب<<هادی کردان>>است وآیت الله سید محمدعزالدین حسینی زنجانی برای این کتاب مقدمه نوشته است.این اثر به عنوان برگزیده چهارمین جشنواره کشوری علامه ی حلی نیز معرفی شده وچاپ پنجمش به تازگی توسط نشرگناباد ودرشمارگان5000 نسخه منتشرشده است.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:28 | |







حدیث امام حسن عسکری(ع)

1.جدال‌ مكن‌ تا احترامت‌ برود ، و شوخى‌ مكن‌ تا بر تو گستاخ‌ شوند . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 516) 2. هر كه‌ به‌ نشستن‌ در جاهاى‌ معمولى‌ مجلس‌ بسنده‌ كند ، خدا و فرشتگان‌ بر اورحمت‌ مى‌فرستند تا برخيزد . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 516) 3. از گناهانى‌ كه‌ آمرزيده‌ نشود اين‌ است‌ كه‌ گفته‌ شود : كاش‌ به‌ جز بر اين‌گناه‌ مؤاخذه‌ نشوم‌ . (تحف‌العقول‌ ، ص‌ 517) 4. شرك‌ در ميان‌ مردم‌ از جنبش‌ مورچه‌ بر روپوش‌ سياه‌ در شب‌ تار نهانتر است‌ . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 517) 5. نسبت‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌به‌ اسم‌ اعظم‌ خدا ، از سياهى‌ چشم‌ به‌ سفيديش‌نزديكتر است‌ . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 517) 6. دوستى‌ نيكان‌ به‌ نيكان‌ثواب‌ است‌ براى‌ نيكان‌ ، و دوستى‌ بدان‌به‌ نيكان‌ بزرگوارى‌ است‌ براى‌ نيكان‌ ،و دشمنى‌ بدان‌ با نيكان‌ زينتى‌ است‌ براى‌ نيكان‌ ، ودشمنى‌ خوبان‌ با بدان‌ رسوايى‌ است‌ براى‌ بدان‌ . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 517) 7 . خنده‌ بيجا نشانه‌ نادانى‌ است‌ . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 517) 8. از ادب‌ همان‌ بس‌ كه‌ آنچه‌ رابراى‌ خود نمى‌پسندى‌ ، براى‌ ديگران‌ نيز مپسندى‌ . (مسند الامام‌ العسكرى‌ علیه السلام، ص‌ 288) 9. از بلاهاى‌ كمر شكن‌ ، همسايه‌اى‌ است‌ كه‌ اگر كردار خوبى‌ را بيند نهانش‌ سازد ،و اگر بدكردارى‌ بيند آن‌ را فاش‌ سازد . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 517) 10. عبادت‌ پر روزه‌ گرفتن‌ و پر نماز خواندن‌ نيست‌ ، عبادت‌ پر انديشه‌ كردن‌ درامر خداست‌ . (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 518)

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 17:2 | |







نشانه های ظهور

در آخرالزمان،اکثریت مردم در حالی که اعتقادات دینی خود را ازدست داده اند،ازتظاهربه دین داری به عنوان اهرمی برای فخرفروشی وسوء استفاده های خود بهره می گیرند.مردم به خواندن نماز وقرآن و پیروی از اصول دین اعتقادنخواهند داشت و در حالی که در خانه ها هیچ خبری از دین داری و ایمان نیست،مردم متظاهر در انظار عمومی خودشان را دین دار ومعتقدبه دهن جلوه مه دهند.در آخرالزمان،بازرگانان وکسبه به جای تمایل به کسب ودرآمد مشروع،متمایل به رباخواری،گران فروشی وتقلب درتجارت می شوند تاهرچه بیشتر خلق خدا را بدوشندوبر ثروت خودبیفزایند.در آخرالزمان،شمار مردمان پرهیزگار وققیه وعالم وصالح وراستگو وخیر بسیار اندک می شودوبرعکس برتعدادمنافقان،فاجران،عیاشان،رشوه گیزان،ریاکاران،رباخواران،دروغ گویان،اهل غیبت وبی دینان افزوده می شودواین افراد ارکان اقتصادی جوامع را در دست میگیرند وچون در تظاهر به دین داری پیشروترازعامه مردم هستند،مردم به خاطر اعمال پلید این قشر فاسد،روز به روز از دین وایمان دورتر می شوند.درآخرالزمان مردم به علت از دست دادن اعتقادات قبلی خود به دین،ازحضور در مکان های مذهبی پرهیز میکنند;غارتگران اقتصادی برای خود قصرهای مجلل مه سازند پدر وپسر به یکدیگر بدگمان می شوند;برادران از هم دور می شوند;ارث ومیراث وسیله ی تیرگی روابط خانوادگی می شود;به علت رواج فساد مالی،به خصوص در بین طبقه حاکم،توده مردم فقیر می شود;بازار رونق اقتصادی خود را از دست می دهد;زن ها تمایل به مردنمایی و مردها تمایگ به زن نمایی پیدا می کنندوفحشاء بی داد خواهد کرد وراهنماهای مردم به جای هدایت مردم،به تکاثر ثروت وقدرت مبادرت می ورزند وهرج ومرج اخلاقی فراگیر می شود.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 21:6 | |







امام خامنه ای

آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته):رهبری نه پست ونه مقام;بلکه امام جامعه است.چگونه درنمازبا اقتدای چندنفرمی گوییم امام جماعت،اما به رهبرجهان اسلام نگوییم امام...؟ هرلفظی غیرازامام خامنه ای، جفا به ایشان است.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 16:5 | |







لطیفه

درمراسم حج یکی از حاجی ها رادیدند که پرده ی خانه کعبه رامحکم گرفته ومی گوید:خداوندا تو را به این قبر باعظمتت سوگندکه حاجت مرا برآورده کن.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:33 | |







اسلام(مربی خارجی شطرنج مسلمان شد)

وایرجینیسوس گرابلیاسکاس مربی خارجی شطرنج فدراسیون جمهوری اسلامی ایران باحضور در دفتر امام جمعه ساری به دین مبین اسلام مشرف شد.این مربی اهل لیتوانی پس از آشنایی وتحقیقات لازم درخصوص معارف اسلام ومذهب شیعه باحضور در دفتر نماینده مقام معظم رهبری درمازندران به دین اسلام ومذهب حقه تشیع مشرف شد.ویرجینیوس نام<<علی>>رابرای خود انتخاب کرد.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 19:22 | |







شهادت

هماهنگ با حوزه های سایر کشور شهادت جمعی ازشیعیان پاکستان توسط وهابیت رامحکوم می کنیم.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:52 | |







خدا

مردی شبی ازشبها،خواب عجیبی دید.اودر عالم خواب دیدپابه پای خداوند،روی ماسه های ساحل دریا قدم میزند ودرهمان حال درآسمان بالای سرش خاطرات دوران زندگی اش به صورت فیلمی درحال نمایش است .او که محوتماشای زندگی اش بود ناگهان متوجه شدگه گاهی فقط جای پای یک نفر روی شنها دیده می شود وآن هم لحظه هایی است که او دوران پر درد ورنج زندگی اش را طی می کرده است بنابر این با ناراحتی به خدا که درکنارش راه می رفت رو کردوگفت پروردگارا توفرموده بودی که اگرکسی به تو روی آورد وتو رادوست بدارد در تمام مسیر زندگی کنارش خواهی بود و او را حفظ خواهی کرد.پس چرا در مشکل ترین لحظات زندگی فقط جای پای یک نفر وجود دارد چرا در لحظاتی که توسخت نیاز داشتم مرا تنها گذاشتی خداوند لبخندی زدوگفت بنده ی عزیزم من دوستت دارم من هرگز تو را تنها نگذشته ام زمان هایی که در رنج وسختی بودی من تورا روی دستانم بلند کرده بودم تا به سلامت از موانع ومشکلات عبور کنی.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 21:0 | |







حجاب

آرام از کنارت می گذرد ، بی صدا ...بدون جلب توجه...

سیاهی رنگ اوست و بو نداشتن ویژگی او..صورتش نمیبینی،اما در مقابل اویی.

اوست که با سکوت، با تو حرف میزند و به تو می آموزد.....اگر اهلش باشی.

در اوج کرامت هست و تندیس متانت..

نزدیک،اما دور از دسترس...بی عشوه ولی دلربا...اوست معلم وقار در قله ی بی نیازی..

هر خارو خسی عاشقش نمی شود و زیباییش را هر دلی لمس نمیکند.

پیش از انتخاب شدن انتخاب میکند و پیش از معشوق شدن عاشق میشود...

با زیرکی گوی عقل را از کنار دیو هوس می رباید....

او همان دختر  عفیف و در پس پرده ی حجاب است...


[+] نوشته شده توسط reyhane در 12:51 | |







نزد خداوند کافر خوش‌رو از مؤمن ترشرو عزیزتر است.

(امام رضا علیه‌السلام)


[+] نوشته شده توسط reyhane در 12:40 | |







درد دل های خدا

سوگند  به  روز  وقتی  نور می گیرد  و به شب  وقتی آرام  می گیرد  که من  نه تو را رها  کرد ه ام و نه با  تو دشمنی کرد ه ام. (ضحی 1-2)
افسوس که هر کس را به تو فرستادم  تا  به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که مرا به سخره گرفتی. (یس30)
  و هیچ پیامی از پیام هایم به تو مرسید مگر از آن روی گردانیدی.(انعام 4)

[+] نوشته شده توسط reyhane در 12:32 | |







سخن پیامبر در مورد امام زمان (عج)

يامبر اسلام(ص) فرمود:

طوبى‏ لِمَن لَقِيهُ، و طوبى‏ لِمَن أحَبَّهُ، و طوبى‏ لِمَن قالَ بِهِ؛

خوشا به حال كسى كه مهدى(عج) را ديدار كند، خوشا به حال كسى كه او را دوست داشته باشد و خوشا به حال كسى كه قائل به امامت وى باشد.

 

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:16 | |







ظهور حضرت حجت(عج)

ظهور حضرت حجت(عج) از اموري است كه در اسلام نسبت به آنها به شدت تأكيد شده و در حتميت آن ذره اي شك و شبهه وجود ندارد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:13 | |







حدیثی جالب از امام حسن عسکری(ع)

دوستـى نیکـان به نیکـان ، ثـواب است بـراى نیـکـان،

و دوستـى بَدان به نیکان ، فضیلت است براى نیکان،

و دشمنى بـَدان با نیکان ، زینـت اسـت بـراى نیـکان،

و دشمنى نیکـان بـا بَدان، رسوایى است براى بَدان.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 12:8 | |







شیخ صدوق وامام زمان عج

يكى از بزرگان و علمايى كه مشرف به ديدار حضرت حجة بن الحسن(عليه السلام) شده است جناب شيخ صدوق رحمه الله مى باشد كه البته اين تشرف موجب بركاتى بوده است كه نه تنها خود ايشان كه جامعه تشيّع نيز از او بهره مند شده اند. و داستان اين تشرّف به اين شكل است كه خود ايشان نقل مى كنند

براى زيارت حضرت على بن موسى الرضا(عليه السلام) به مشهد مقدّس مشرّف شده بودم. و زمانيكه مدّت زيارتم تمام شد در راه بازگشت چند روزى در نيشابور اقامت نمودم

در آن شهر شيعيان براى ديدن به محل اقامت من مى آمدند

در اين رفت و آمدها متوجه شدم كه مسأله غيبت حضرت ولى عصر عجل الله فرجه شيعيان را متحيّر كرده و ايشان را به شك و ترديد انداخته است. به طورى كه از راه و روش صحيح منحرف شده و به نظرات و قياس هاى باطل روى آورده اند

پس سعى نمودم تا ايشان را به اعتقاد حق هدايت نمايم و آنها را به وسيله احاديثى كه از پيامبر و ائمه(عليهم السلام) در اين زمينه وارد شده است به راه صحيح باز گردانم

در همين ايام بود كه از شهر بخارا مردى فاضل و عالم كه از اهالى قم بود به ديدار من آمد كه مدتها آرزوى ديدن او را داشتم و مشتاق مشاهده ى آيين و روش و نظرات محكم او بودم

آن مرد شيخ نجم الدّين ابو سعيد محمد بن حسن بن محمد بن احمد بن على بن صلت قمى ـ رحمه الله ـ بود كه پدرم از مرحوم جدّ او محمد بن احمد بن على بن صلت قمى حديث نقل مى كرد و از علم، عمل، زهد، فضل و عبادت او تعريف مى نمود

لذا از آنجا كه خداوند تبارك و تعالى ديدار اين عالم كه از اين خاندان بزرگ بود را براى من ممكن ساخت شكر او را به جا آوردم

در يكى از روزها كه آن عالم براى من صحبت مى كرد بيان نمود كه مردى از بزرگان فلسفه و منطق، اشكالى در ارتباط با حضرت قائم(عليه السلام) ايراد نموده است كه اين عالم بزرگ را به سبب طولانى شدن غيبت آن حضرت و منقطع شدن اخبار ايشان به شكّ و ترديد انداخته است

پس در مورد وجود امام زمان(عليه السلام) و طولانى شدن غيبت آن حضرت رواياتى را از حضرت پيامبر اسلام و ائمه(عليهم السلام)براى او بيان كردم كه قلب او آرامش يافت و آنچه از شك و ترديد برايش ايجاد شده بود، زدوده شد

به همين جهت از من درخواست نمود در اين زمينه كتابى بنويسم و من هم به او وعده دادم زمانيكه به وطن خود يعنى رى بازگشتم چنين كنم

در همين ايام بود كه شبى در فكر اهل و عيال و برادران خود بودم كه خواب بر من غلبه كرد

در خواب ديدم كه در مكه و در مسجد الحرام خانه ى خدا را طواف مى كنم. گويا در شوط(81) هفتم كنار حجر الاسود و مشغول استلام(82) و بوسيدن آن بودم و مى گفتم: «امانتم را ادا كردم و به عهد و ميثاق خود وفا نمودم پس تو بر آن گواه باش» در اين ميان مولايم حضرت قائم صاحب الزمان(عليه السلام) را ديدم كنار در كعبه ايستاده در حالى كه فكر و قلبم مشغول عهد و ميثاقم بود به آن حضرت نزديك شدم

پس آن حضرت(عليه السلام) با نگاهى به چهره من آنچه در قلب من بود را متوجه شدند

من سلام عرض كردم و ايشان جواب سلام مرا دادند و فرمودند: براى آنچه تصميم دارى چرا كتابى درباره ى غيبت نمى نويسى

عرض كردم: درباره غيبت چند مورد كتاب نوشته ام

حضرت فرمودند: نه به آن شكل، بلكه به تو امر مى كنم كه الآن كتابى درباره غيبت بنويسى و در آن غيبت هايى كه انبياء داشته اند را ذكر نمايى

سپس حضرت از آن محل گذشتند. و من بيدار شدم و تا وقت طلوع فجر مشغول گريه و زارى و دعا به درگاه الهى بودم و هنگامى كه صبح شد به جهت اطاعت امر ولى الله الاعظم(عليه السلام) و در حالى كه از خداوند كمك مى خواستم و به او توكل نموده بودم از تقصير خود پوزش طلبيدم و مشغول نگارش كتاب (كمال الدين و تمام النّعمه) شدم

و اينچنين بود كه اين تشرف علاوه بر نزول بركات براى مرحوم شيخ صدوق باعث شد شيعيان نيز با استفاده از كتاب كمال الدين اعتقادات خود را نسبت به حضرت ولى عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف استوارتر بنمايند



[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:40 | |







علت غیبت

           اما سخن از چرايى غيبت و سبب آن و وجهى كه غيبت را به وسيله آن مى توان نيكو شمرد، بعد از بيان اصولى كه ذكر شد روشن مى باشد.

                زيرا هنگامى كه به آن روشى كه دو اصلِ عقلى مذكور به آن انجاميدند، دانستيم كه همانا امام در اين عصر فقط حضرت حجة بن الحسن(عليهما السلام)است و نه جز او. و نيز دانستيم كه غايب از ديد مردم است و نمى توانيم او را با چشم ببينيم.

                مى توانيم نتيجه بگيريم كه او ـ با فرض عصمت و با در نظر گرفتن اينكه تكليف امامت و رهبرى در او متعيّن گرديده و بر عهده او واجب گرديده است ـ غايب نشده است مگر بخاطر سببى كه اقتضاى چنين غيبتى را داشته و مصلحتى كه انگيزه اين پنهان بودن را ايجاد كرده و ضرورتى كه او را به اينگونه نهانزيستى وادار كرده است ـ اگرچه اين وجه وسبب براى ما به شكل مشخص و جزئى و با تفصيلات آن معلوم نباشد ـ زيرا اينگونه تشخيص و تجزيه و تفصيل، چيزى نيست كه علم و آگاهى قطعى به آن لازم باشد.

                سخن در باره غيبت و وجه مشخص و سببِ تفصيلى آن از حيث امكان و عدم امكان يا لزوم و عدم لزوم، مانند آگاهى يافتن به مراد و منظور خداوند تعالى از آيات متشابه در قرآن كريم است كه ظاهر آنها به خلاف چيزى است كه عقل درك مى كند مثلا از ظاهر آنها جبر يا تشبيه و غير آن فهميده مى شود كه مخالف با نتايج عقلى علم كلام است.

                پس همچنانكه ما و مخالفين ما علم قطعى و آگاهى تفصيلى به وجوه اين آيات و تأويل و توجيه آنها را لازم نمى دانيم بلكه همه ما قائل هستيم به اينكه: وقتى ما به حكيم بودن خداوند تعالى علم داريم و مى دانيم كه ممكن نيست بخلاف آن صفات و ويژگيهايى كه دارد خبرى بدهد; بطور كلى درك مى كنيم كه براى همه اين آيات وجوه صحيح و تأويلات درستى بر خلاف ظاهرشان وجود دارد كه مطابقت با نتايج دلايل عقلى دارد اگرچه ما به شكل تفصيلى نتوانيم به آن وجوه و تأويلات، علم پيدا كنيم. زيرا نيازى به آن نداريم و همين مقدار كه علم اجمالى داريم كه مراد از اين آيات خلاف معناى ظاهرى آنهاست و هركدام تأويل و وجهى مطابق با عقل دارد براى ما كفايت مى كند.

                به همين ترتيب مى توان گفت كه ما علم دقيق و تفصيلى به سبب غيبت و وجه عدم ظهور حضرت را لازم نداريم و چنين علمى برايمان ضرورت ندارد. بلكه همان علم اجمالى كه ذكر شد در اين باره كفايت مى كند. حال اگر خود را به زحمت انداختيم و عليرغم عدم لزومش در آن تحقيق و تدقيق كرده و وجوهى را ذكر كرديم، از فضلِ ما محسوب مى گردد.

                چنانكه اگر در باب ذكر وجوه آيات متشابه و اهدافى كه در آن هست، به گونه متعيّن و مشخّص بحث كرديم، نوعى فضل و زيادت، از جماعتِ تحقيق كننده ما بشمار مى آيد.


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:30 | |







شهید

پاسدار شهید سلمان رضایی یکی از چهره های گمنام و شناخته نشده حماسه دفاع مقدس ما بشمار می آید. صفا و صمیمیت او تا ابد از صحیفه اذهان دوستان  نزدیکان زدوده نخواهد شد و باید گفت که آنان بهتر می دانند که او که بود و چگونه زیست و در نهایت رو سوی کدامین قبله نهاد ...

متن زیر دست نوشته ای از شهید سلمان رضایی است که در دوران جنگ تحمیلی خطاب به خانواده عزیزش نگاشته است. تقاضا داریم که به دیده تعمیق در این کلمات بنگرید و بدین واسطه قلوب خویش را مالامال از عشق به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)نمایید ...

حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به من فرمودند: «به این برادران بسیجی و رزمنده و جانباز بگویید که به پاکی و عظمتی که دارند خدا را قسم دهند، که خدا زودتر فرج مرا نزدیک کند.» 

 

(کتاب کرامات شهدا، جلد اول، صفحه 66)


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:29 | |







حضرت معصومه سلام الله علیها

امام رضا علیه السلام فرمود:هرکس خواهرم حضرت معصومهسلام الله علیها را درقم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 14:36 | |







نسنجیده گویی

مردی،خانه ی جدیدی خریده بود.جمعی از دوستان وخویشان خود را برای ولیمه دعوت کرد.معمولا درچنین مجلسی به صاحب خانه تبریک میگن.ولی یکی ازمهمانان بی توجه به موقعیت،به جای تبریک این شعر راخواند:هرکه آمد عمارتی نوساخت/رفت ومنزل به دیگری پرداخت.او با این سخن هم صاحب خانه و هم اهل مجلس راناراحت کرد.تامرد سخن نگفته باشد/عیب و هنرش نهفته باشد.

[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 11:20 | |







آية الله العظمى بهجت

خود اين مسجد افراد را راهنمايى مى كند، كسانى كه آنجا (مسجد جمكران) مى روند مسجد خودش آنها را راهنمايى ‏مى كند. چيزى خاص بيشتر از آنكه در زمينه مسجد جمكران بيان كرده اند ندارم كه بيان كنم، همه مطالب مربوط به ‏مسجد را بزرگان گفته اند يا در كتابهايشان نوشته اند. منتهى حرف من اين است كه ما معتقديم اين مشاهد مباركه و ‏مساجدى نظير مسجد جمكران مستغنى از معرفى هستند، ما بر اين اعتقاد هستيم‎.‎اگر كسى بگويد رفتيم و چيزى در آنجا نديديم به حسب ظاهر بايد گفت از روى اعتقاد صحيح نرفته است يا براى ‏امتحان رفته يا همينطورى رفته است. بهر حال بهترين معرف اين اماكن خودشان هستند‎(1)


‎*‎زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش‎.‎

‎*‎عده ای از پاکان و نیکان صدای آن حضرت را در مسجد جمکران می شنوند‏‎.‎

‎*‎افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی  خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که آن حضرت چه ‏التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند‏‎.‎

‎*‎مسجد جمکران نزد من از مسجد سهله کمتر نیست‎.‎

‎*‎مسجد جمکران مورد عنایت است، بنابراین شایسته است مؤمنان آن را غنیمت بشمارند.‏

‎*‎این سند مسجد جمکران می گویند یک خواب است. آقای بهجت فرمودند: اولا خواب نیست بلکه در بیداری حسن ‏مثله جمکرانی آمد و علائم را دید که امام زمان (عج) علامت گذاری کرده و بعد با حضرت حرف زده. ثانیا اینقدر در ‏مسجد جمکران شفا حاصل شده، حاجتها روا شده و ملاقاتها با امام زمان(عج) واقع شده که از حد تواتر هم گذشته ‏است‎

‎________________________________________‎
‎‎(1) ‎ملاقات برادران امور فرهنگى مسجد مقدّس جمكران با ايشان در مورخه 6/8/78، در بيت معظم له‎


[+] نوشته شده توسط asheghe baran در 20:15 | |